7 MARS 2013: ZOÉGAS BIDRAR TILL ATT SÄLJA SMAKFULLA HEM

I samband med Bjurfors ”Stora visningsvecka” den 10-17 mars inleder mörkrostexperten ZOÉGAS ett samarbete med mäklarföretaget. Två varumärken där hemmet spelar en central roll introducerar därmed ett helt nytt sätt att sälja smakfulla svenska hem – med hjälp av kaffe!

Vi svenskar älskar kaffe och dricker i snitt 3,5 koppar kaffe om dagen. De allra flesta av dessa avnjuts hemma. Hemmet spelar därmed en viktig roll för det svenska kaffedrickandet och kaffet står för njutning, värme och självklart god smak. Under 2013 vill ZOÉGAS fokusera på det kaffe som dricks i hemmet och har därför initierat ett samarbete med mäklarföretaget Bjurfors.

Tre bostäder i Malmö har valts ut för samarbetet. Till bostadsbeskrivningarna på hemnet.se har kaffeförpackningar från ZOÉGAS fotograferats som smakfulla detaljer i hemmiljö. Under visningarna kommer en barista från ZOÉGAS vara på plats och bjuda besökarna på färskmalet kaffe. Spekulanterna får även med sig ett smakprov på ZOÉGAS Black Velvet när de lämnar visningen.

– ZOÉGAS har genom alla tider varit synonymt med hög kvalitet och kaffe som smakar mer. Men god smak kan även kopplas samman med en smakfull och önskvärd livsstil i det egna hemmet. För oss på ZOÉGAS är det viktigt att få fler att smaka vårt kaffe och därmed upptäcka nya varianter. Samarbetet med Bjurfors möjliggör just det och visar att ZOÉGAS är en naturlig del av ett smakfullt hem, säger Cathrine Ossborn, marknadschef på ZOÉGAS.

I samband med Bjurfors ”Stora visningsvecka” annonserar ZOÉGAS i Sydsvenskan. De utvalda bostäderna i Malmö stöttas även av banners på hemnet.se. Skyltmaterial till Bjurfors bostadsvisningar och skyltfönster tas också fram.

– Vi på Bjurfors är experter på smakfulla hem och letar ständigt efter nya sätt att sälja våra bostäder. Samarbetet med ZOÉGAS är ett nytt och spännande grepp på den svenska marknaden, inget annat mäklarföretag har utnyttjat hemnet-annonseringen på det här sättet. Vi ser fram emot en smakfull kampanj med god eftersmak, säger Camilla Revå Axby, marknadschef på Bjurfors.

ZOÉGAS FINNS MED PÅ FÖLJANDE VISNINGAR:

Norra Vallgatan 8, 4 rum, 83 m2
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-drottningtorget-malmokommun-norra-vallgatan-8-4701346

Nils Forsbergsgatan 7A, 2 rum, 63 m2
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-ribersborg-malmo-kommun-nilsforsbergsgatan-7a-4721175

Petertorpsvägen 4, 3 rum, 105 m2
Länk tillgänglig på hemnet.se imorgon fredag den 8 mars.
________________________________________________________

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA:

Marie Louise Elmgren, informationschef Nestlé Sverige AB
Tel: 042-19 91 27 eller 070-340 92 85,
marielouise.elmgren@se.nestle.com

Cathrine Ossborn, marknadschef ZOÉGAS Nestlé Sverige AB
Tel: 042-19 91 64 eller 070–543 40 47,
cathrine.ossborn@se.nestle.com

Camilla Revå Axby, marknadschef Bjurfors
Tel: 040-608 30 08,
camilla.axby@bjurfors.se

ZOÉGAS grundades 1886 i Helsingborg av italienaren Carlos Zoéga. Familjen Zoéga sålde företaget till Nestlé på hundraårsdagen 1986. ZOÉGAS är ledande på marknaden för mörkrostat kaffe, en rostning som ger kaffet en kraftfull arom med fyllig eftersmak. ZOÉGAS kaffe är baserat på högkvalitativa Arabica-bönor för en rik smakupplevelse. www.zoegas.se eller www.facebook.com/zoegaskaffe