Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Hoppa till huvudinnehåll
Evimetrix symbol
Pressrelease

Zoégas Sverige starkaste kaffevarumärke

2019-09-08
Evimetrix Swedish Brand Award är en årlig utmärkelse som erkänner de mest framstående varumärkena i Sverige. I år genomfördes en omfattande undersökning av 500 varumärken, och nomineringar och priser grundas helt och hållet på konsumenternas åsikter. Detta ger en värdefull inblick i vilka varumärken som verkligen lyckas engagera och tilltala sina kunder.

- Det ligger mycket jobb och stor passion bakom varje kopp Zoégas. Vi är så tacksamma och rörda över att konsumenterna visar sin uppskattning genom att  återigen ger oss de högsta betygen i branschen. Det finns inget som betyder mer för oss, säger Hans Nilsson, Marknadschef Zoégas.

Det är femte året i rad som Zoégas utses till Sveriges starkaste kaffevarumärke. Sedan 2002 genomförs Evimetrix Swedish Brand Award som mäter erfarenheter och attityder gentemot ca 500 varumärken i ett 35-tal branscher.  Undersökningen omfattar 6200 konsumenter som får svara på frågor om kännedom och kundnöjdhet. När det gäller kundnöjdhet baseras betyget på hur nöjd/missnöjd konsumenten är med varumärket, hur väl varumärket motsvarar ens förväntningar och hur nära ett ideal man tycker att varumärket är.

- Det är den bästa bekräftelsen man kan få och det gör mig ännu mer motiverad att fortsätta driva vårt hållbarhetsarbete, Coffee by Women, säger Minette Rosén, råkaffeansvarig Zoégas. Genom att hjälpa odlarna att höja kvaliteten på sitt kaffe, få större skördar och därigenom bättre betalt kan vi fortsätta att leverera Zoégas kaffe med hög kvalitet och unika smakkompositioner även i framtiden.

 

För mer information kontakta:

Mikael Lindgren, Kommunikationschef Nestlé: mikael.lindgren@se.nestle.com

Minette Rosén råkaffeansvarig Zoégas