Zoégas lanserar två nya espresso
Intresset för espresso fortsätter att öka bland svenskarna. Samtidigt ökar också kunskapen och nyfikenheten kring kaffets värld: bönor, ursprung, hantverk och olika kaffedrycker.
- Vi ser nu en stark tillväxt på marknaden, både för hela bönor och espresso. Allt fler vill ta med känslan och smaken av ett riktigt gott espressokaffe till hemmet, säger Charlotta Carlström Balmont, Nordic Group Brand Manager på Zoégas.
Som svar på den ökade efterfrågan på espresso lanserar nu Zoégas två nyheter till den befintliga espressoportföljen. De två nya smakerna är:
Nuovo, en välbalanserad och fruktig 100 procent Arabicablandning med smak av söta äpplen och nougat. Fruktighet från Brasilien och Latinamerika i kombination med mustighet från Östafrika ger en låg bitterhet och mild eftersmak.
Trattoria, en kraftfull och traditionell espresso med viss kärvhet och nyanser av bittermandel, sötlakrits och kakao. Fruktiga Arabicabönor från Latinamerika balanseras med Robustabönor från Vietnam.
- Vår befintliga Della Casa har sedan länge varit en favorit hos många konsumenter. Nu introducerar vi två helt nya smaker och får då en espressoportfölj som passar alla smakpreferenser och tillfällen, säger Charlotta Carlström Balmont.
Bönorna är varsamt mörkrostade och koppade i Zoégas kafferosteri i Helsingborg. De nya smakerna finns i butik från och med vecka 7 med ett rekommenderat pris om 64,90 SEK per paket.
För mer information, kontakta:
Charlotta Carlström Balmont, Nordic Group Brand Manager Zoégas
e-mail: charlotta.carlstrombalmont@se.nestle.com
tel: 070 213 30 67
Mikael Lindgren, kommunikationschef Nestlé Sverige
e-mail: mikael.lindgren@se.nestle.com
tel: 076 879 85 13